FAQ
Hur skapar jag en reklamation?
Alla varor som säljs av oss omfattas av konsumentköpslagens regler om 24 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten innebär att du som kund kan komma med klagomål över fel och brister vid varan som uppstått inom 24 månader efter köpet.
Reklamationsrätten gäller inte för fel, skador eller slitage som uppstår pga. felaktig användning, bristande underhåll eller normal slitage.
Vid reklamationer, fel och brister eller saknade leveranser, vänligen kontakta vår kundtjänst på telefon +45 9812 3038 eller via e-mail: info@tiffany.se
Hur returnerar jag en vara?
Tiffany.se ger 14 dagars full returrätt, gällande från dagen du tar emot dina varor. Varorna ska returneras oanvänt och i samma skick som vid mottagningen. När vi har tagit emot varan och godkänt returneringen, kommer vi så fort som möjligt att överföra köpsumman tillbaka till ditt konto. Vi kan endast göra återbetalningen till det samma betalkort som användes när varorna köptes. Det är en säkerhet för att undvika otillåten användning av stulna kreditkort. Kom ihåg att alltid tydligt notera registrerings- och kontonummer vid evt. banköverföring. Kom ihåg att spara ditt kvitto från posten som dokumentation för att returpaketet har skickats. Kostnaderna för returen är på din egen räkning.
Hur byter jag min vara till annat?
Vi byter gärna den beställda varan till en annan storlek eller färg. Om du vill byta till en helt annan produkt, föreslår vi att du returnerar varan och därefter köper den önskade produkten som en helt ny beställning.
Jag har fått fel vara?
Vi gör vårt allra bästa för att alltid leverera det som beställs. I tillfällen av att det levereras fel vara, kontakta vänligen vår kundtjänst på info@tiffany.dk eller ring till oss på tel. +45 9812 30/80. Vi kommer att skicka en returetikett till dig, så du kan returnera den felaktiga varan helt fraktfritt. Vänligen uppge namn, adress samt ordernummer i all korrespondens med kundtjänst ang. din beställning.
När vi tar emot varan, skickar vi dig korrekt vara, förutsatt att varan finns i lager. Om varan skulle vara slutsåld, krediterar vi tillbaka köpsumman till ditt konto.
Hur lang leveranstid har ni?
Hos Tiffany gör vi vårt bästa för att leverera ditt paket så fort som möjligt. Vi försöker alltid att packa och skicka ut din beställning samma dag som vi tar emot beställningen. Det är dock bara möjligt, om vi får din beställning innan kl. 14, för att stämma med tiden när Schenker hämtar paketen hos oss. Hos Tiffany har vi en normal leveranstid på 1 – 3 vardagar. Varor som beställs under helgen och på helgdagar, packas och skickas ut vid första följande vardag.
Jag har tappat bort mina returdokument?
Om du har handlat på Tiffany.se och vill returnera en vara, man inte kan hitta din faktura, kan du alltid ringa eller skriva till vår kundtjänst, så hjälper vi dig. Normalt kan vi alltid hitta din beställning via ditt namn eller e-mail i vårt system, och därmed hitta fakturan som vi kan skicka till dig.
Ring till oss: +45 9812 3038
Skriv till oss: info@tiffany.dk
Kan jag returnera olika ordrar i samma paket?
Om du har beställt en eller flera varor i olika beställningar, och vill returnera flera varor från olika ordrar, kan det göras. Det är dock MYCKET viktigt, att du i paketet som skickas till oss, lägger med alla fakturor på alla dina köp, så vi kan behandla din retur utan problem.
Kan man byta rea-varor?
Tiffany.se ger 30 dagars full returrätt – också på rea-varor – gällande från dagen när du tar emot dina varor. Varorna ska returneras oanvända och i samma skick som vid mottagningen. När vi har tagit emot varan och godkänt returen, kommer vi att överföra köpsumman tillbaka till ditt konto. Vi kan endast göra återbetalningen till det samma konto som användes när varorna köptes. Det är en säkerhet för att undvika otillåten användning av stulna kreditkort. Kom ihåg att spara ditt kvitto från posten som dokumentation för att returpaketet har skickats. Kostnaderna för returen är på din egen räkning
Är min beställning skickad?
När din beställning har behandlats och skickats ut från vårt lager, kommer du att få en bekräftelse till din e-mail, med besked om att ditt paket har skickats. Dessutom kommer du att få en e-mail med track & trace-nummer, så du själv kan spåra ditt paket.
Kan jag följa min order?
När vi skickar ut paketet med din beställning, kommer du att få en e-mail, som innehåller ett unikt tracking-nummer. Med det tracking numret kan du själv följa ditt paket hela vägen hem till dig, eller till upphämtningsplatsen nära din adress.
När du får e-mailen med tracking-numret, bör du vara uppmärksam på att du inte kan få fram upplysningar om försändelsen innan kl. 20.00 samma dag. Det beror på att GLS har tagit emot ditt paket från oss, men inte scannat försändelsen till deras terminal för ytterligare sortering och utleverans.
I vissa enstaka fall kan det uppstå tillfällen, där ett paket inte kan spåras. Om det mot förmodan inträffar, bör du ringa eller skriva till vår kundtjänst, så kan vi undersöka närmare efter paketet.
Var uppmärksam på att varor som beställs under helger och helgdagar, först behandlas och skickas ut efterföljande vardag.
Ring till oss: +45 9812 3038
Skriv till oss: info@tiffnay.dk
Vi gör vårt bästa för att lösa dina ärenden så fort som möjligt, och ber om din förståelse och tålamod till vår kundtjänst vid behandling av ditt ärende.
Var uppmärksam om att det kan gå upp till 12 timmar, innan ditt paket kan spåras via hemsidan.
Kan jag ändra i min beställning?
När du tar emot din orderbekräftelse, är ordern låst och det är inte längre möjligt att göra ändringar i ordern.
Rabattkoder
Alla nya kunder får en rabattkod till ett värde av 10 % vid första köp efter att de registrerat sig för att ta emot vårt nyhetsbrev.
Alla rabattkoder gäller inte på våra lux vintage väskor och accessoarer.
Rabattkoder gäller inte på redan nedsatta varor.
Hur och när får jag pengarna tillbaka?
När du handlar på Tiffany.se, har du alltid möjlighet att byta dina köpta varor, om dem mot förväntan inte passar dina önskemål. Här kan du läsa mera om våra regler för returer https://www.tiffany.se/retur/samt köpa en online returetikett, som du bara ska sätta på ditt paket och lämna det till närmaste utlämningsställe för att skicka paketet retur till oss.
När vi har tagit emot ditt returpaket, börjar vi att behandla ditt ärende och, om returen godkänns, återbetalar vi så fort som möjligt köpsumman tillbaka på samma kreditkort som användes vid köpet av varan.
Tillgodobevis och presentkort
Har du köpt ett presentkort i vår webbshop, kan kortet bara användas på webbshoppen.
Pengarna kan inte återbetalas, varken för presentkort eller kupong.
Lux Vintage Bags
Våra väskor är alla i AA, A och AB kvalitet, för att säkra er de bästa produkter, där AA räknas som den allra bästa kvalitet.
Väskorna kommer att vara tillgängliga både i vår butik på Bispensgade 6 och på vår hemsida www.Tiffany.se. Här kan du se allt och förälska dig i märken som Chanel, Louis Vuitton, Balenciaga, Céline.
Mission
Vår mission är att skapa möjligheter att anpassa sin look och göra den personlig, samtidigt som du som kund, med ro i magen, kan ta rätt beslut innan du köper en vintage väska.
Beställningar
Vi har möjlighet att beställa speciella väskor, för att ge dig precis den look som du drömmer om.
Kontakta antingen vår affär i Ålborg eller skriv till Nadja på info@tiffany.se. Vi vill göra vårt bästa för att få väskan inom 2-4 veckor.
Säkerhet
För er säkerhet, kommer det att vara med ett certifikat som garanterar 100% äkthet på alla våra väskor.
Ska du returnera en vintage väska som du köpt, hänvisar vi till våra allmänna köpvillkor.
* Vårt erbjudande med 10% rabattkod till alla nya kunder, gäller inte vid köp av en vintage väska.
** Våra rabattkoder med 10% till medlemmar, gäller inte vid köp av vintage väskor.
Om oss
Tiffany är en familjeägd butik och webbshop, som etablerades 1989 i Danmark av tidigare ägare Poul Erik Ibsen. Dottern Kristine Ibsen övertog sedan butiken och har därefter startat webbshoppen Tiffany.se, samt verksamhetens eget brand, som tillverkar kläder i många härliga kvaliteter, inklusive bl.a. linne.